ده تجربه بی نظیر اکوتوریستی در کوالالامپور



شما در تور مالزی فرصت آن را خواهید داشت تا از جاذبه های گردشگری متنوعی بازدید نمایید. از شهرهای مجللی مثل کوالالامپور تا سواحل دیدنی لنکاوی همه پر هستند از جاذبه های گردشگری زیبا که برای تعطیلات مناسب هستند. اما چه میشود که در سفر خود بیشتر بر روی اکوتوریسم تاکید داشته باشید؟ تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا با 10 تجربه بینظیر اکوتوریستی در محدوده پایتخت مالزی آشنا شوید.

1. در مرکز شهر کوالالامپور از یک واحه دیدنی بازدید کنید
راحتترین راه برای تجربه اکوتوریسم در پایتخت مالزی بازدید از باغهای دریاچه است. این جاذبه گردشگری بیش از 100 هکتار مساحت دارد و یک محیط بسیار عالی برای تنفس هوای پاک در مرکز این شهر شلوغ است. از این جاذبه گردشگری با نام پارک میراث عبدالرزاق نیز یاد میشود که شامل دو باغ گیاهشناسی دیدنی میشود. در این جاذبه گردشگری چندین گروه از میمونهای بومی مالزی نگهداری میشوند. این واحه سرسبز درست در کنار موزه ملی کوالالامپور واقع شده است.


2. با قدم زدن در پیاده راه اکو پارک جنگلی کوالالامپور وضعیت عصبی خود را ارزیابی کنید
فرق این پیاده راه با بقیه انواع مشابه آن است که به جای این که بر روی زمین ساخته شده باشد بر روی درختان سر به فلک کشیده پارک جنگلی کوالالامپور بنا نهاده شده است. اکو پارک کوالالامپور با هدف حفاظت از محیط زیست شهر و بهبود کیفیت زندگی شهروندان بنا نهاده شده است. یک مهم از این جاذبه گردشگری پیاده راهی است که به صورت متوسط 10 متر از سطح زمین ارتفاع دارد. قدم زدن در این جاذبه گردشگری یک تجربه مفرح اکوتوریستی برای گردشگرانی است که دوست دارند به گونه ای در جنگل گشت و گذار نمایند که انگار در میان ابرها مشغول قدم زدن هستند.


3.  از ذخیره گاه جنگلهای بارانی اطراف شهر دیدن کنید
موسسه تحقیقات جنگلی مالزی حدودا 20 کیلومتر با شمال شهر کوالالامپور فاصله دارد. در این جاذبه گردشگری یک شبکه گسترده از مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری ایجاد شده است تا شهروندان و گردشگران بتوانند از هوای مطبوع این جنگل بارانی نهایت لذت را ببرند. این جاذبه گردشگری علاوه بر آنکه یک محیط مناسب برای بازدید از طبیعت زیبای مالزی است، یک پایگاه مهم و موفق برای تحقیق در مورد پایداری محیط زیست و حفاظت از گونه های گیاهی و جانوری جنگلهای بارانی این کشور نیز به شمار میرود.


4. در مسیرهای جنگلی اطراف شهر گردش کنید
به جرات میتوان مسولان شهر کوالالامپور را یک گروه موفق از مدیران شهری در مقیاس جهانی قلمداد کرد که توانسته اند با توجه به پایداری محیط زیست کیفیت زندگی در این شهر را بالا ببرند. آنها از همه منابع طبیعی که در داخل و اطراف شهر وجود دارد به سختی حفاظت کرده اند و در طول چند دهه اخیر که پایتخت مالزی توسعه یافته است و جمعیت زیادی به آن سرشار شده است نتیجه مفید این سیاست دوست دار طبیعت مشخص شده است. شما در تور لحظه آخری کوالالامپور از هر سمتی که از شهر خارج شوید به مناطق طبیعی حفاظت­ شده ای وارد میشوید که نقش دستگاه تنفس را برای پایتخت بازی میکنند. یکی از این جاذبه های گردشگری طبیعی جنگل جنوبی کوالالامپور است که تنها 18 کیلومتر از شهر فاصله دارد. این جاذبه گردشگری مسیرهای پیاده روی متنوعی دارد که گردشگران دوست دارد محیط زیست را حسابی سر شوق می آورد.

5. به بالای تپه های آمپانگ جایا بروید
یکی دیگر از مناطق طبیعی حفاظت شده شهر کوالالامپور تپه های آمپانگ جایا است که درست در کنار پایتخت قرار دارد. در این جاذبه گردشگری حفاظت شده چندین مسیر پیاده روی، دوچرخه سواری و کوهنوردی وجود دارد که مردم محلی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت از آنها استفاده میکنند. علاوه بر دیدن زیبایی­های طبیعی شما در بالای این جاذبه گردشگری فرصت آن را خواهید داشت تا یک منظره منحصر به فرد از چشم انداز شهر کوالالامپور را تماشا کنید.

6. برای تماشای آبشارها و حیات وحش به پارک تمپلر بروید
گشت و گذار در پارک تمپلر ترکیبی از بازدید از یک جنگل بارانی با آبشارهای متعد و زیبا و تجربه تماشای حیات وحش مالزی است. این جاذبه گردشگری 25 کیلومتر با پایتخت مالزی فاصله دارد و یکی از بهترین مکانهایی است که شما از آن میتوانید برای فرار از هیاهوی شهر و لذت بردن از منظره حیرت انگیز جنگلهای بارانی مالزی استفاده کنید. در پارک تمپلر چند مسیر پیاده روی حیرت انگیز وجود دارد که با عبور از آنها به غارهای دیدنی این پارک میرسید. اگر به دنبال عکاسی از طبیعت هستید این جاذبه گردشگری یک مکان بسار مناسب و ایده آل است.

7. برای تماشای درخشش کرمهای شب تاب به کوآلا سلانگور بروید
تجربه تماشای نور افشانی کرمهای شب تاب موضوعی است که میتواند خاطره تور مالزی شما را هیجان انگیزتر کند. اگر دوست دارید از نزدیک شاهد درخشش این حشرات زیبا و دیدنی باشید باید به جنگل سلانگور بروید و در یکی از تورهای شبگردی این جاذبه گردشگری شرکت کنید. پاداش این گشت و گذار شبانه شما یک منظره حیرت انگیز از جنگلی است که همانند آسمان شب میدرخشد.



8. به قله داتوک صعود کنید
قله داتوک یکی از زیباترین مناطق کوهستانی مالزی است که در ایالت سیمبیلان و در نزدیکی پایتخت این کشور واقع شده است. تقریبا همه مسیر صعود به این قله دیدنی پوشیده از جنگلهای بارانی و مملو از جانوران بومی زیبا میباشد. این قله زیبا حدود 885 متر ارتفاع دارد و دارای چندین صخره با شیب تند است که مورد توجه صخره نوردان حرفه ای قرار میگیرد. صعود به این کوه جنگلی کار دشواری نیست و حداکثر یک تا ساعت از وقت شما را خواهد گرفت اما در عوض به شما اجازه میدهد تا یکی از دیدنی ترین منظره های کوهستانی مالزی را از نزدیک تماشا کنید.


9. از پرندگان بومی مالزی دیدن کنید
پارک طبیعی کوآلا سلانگور حدود 800 هکتار مساحت دارد و محل زندگی هزاران گونه از پرندگان گرمسیری است که تعداد زیادی از آنها بومی مالزی هستند. این جاذبه گردشگری از نظر تنوع جانوری و به خصوص پرندگان یکی از منحصر به فردترین مناطق جغرافیایی جهان است. هر ساله هزاران گردشگر و دهها دانشمند پرنده شناس برای بازدید از این تنوع جانوری حیرت انگیز مالزی را برای تعطیلات خود انتخاب میکنند. شما هم اگر به حیات وحش علاقه دارید حتما بخشی از سفر خود را به تماشای این پرندگان زیبا اختصاص دهید.


10. در یک سفر کوتاه از تامان نیگارا بازدید کنید
برای آنکه تجربه اکوتوریستی شما در مالزی کامل شود یک سفر کوتاه چهار ساعت به سمت شمال و به مقصد تمان نیگارا باید داشته باشید. این جاذبه گردشگری بزرگترین پارک ملی کشور مالزی است و در سه ایالت کیلاتان، ترنگائو و پاهانگ گسترده شده است. قدمت این جنگل بارانی به بیش از 130 میلیون سال قبل میرسد و یکی از منحصر به فردترین جنگلهای باستانی باقیمانده در کره زمین است. برای این که بتوانید فقط چند درصد از زیباییهای این جاذبه گردشگری را تماشا کنید حداقل باید دو شب در این پارک ملی بمانید. در این جاذبه گردشگری چندین مسیر پیاده روی، دوچرخه سواری، مسیرهای دشوار صخره نوردی، رودخانه های متعدد، آبشارهای زیبا، گونه های منحصر به فردی از درختان و گیاهان جنگل­های بارانی، یک تنوع دیدنی از حیات وحش و چندین مورد دیدنی دیگر وجود دارد که شما باید در تور مالزی از آنها بازدید نمایید. این نکته شاید برای شما جالب باشد که بدانید آژانسهای مسافرتی معتبر جهانی این جنگل بارانی را به عنوان تنها جایگزین مناظر طبیعی کشور برونئی معرفی کرده­اند.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

بهترین چیزهایی که در محله تاریخی ایوپ استانبول می­توان دید یا انجام داد

بهترین جاذبه های گردشگری امارات برای کمپینگ