امروز سراغ معرفی موزه های گرجستان خواهیم رفت.

امروز سراغ معرفی موزه های گرجستان خواهیم رفت. 
موزه دوران شوروی در تفلیس

موزه تاریخ گرجستان یک بخش مربوط به دوره حکومت شوروی دارد که شامل آیتم هایی از یک بازه تاریخی ۷۰ ساله بین سالهای ۱۹۲۱ تا ۱۹۹۱ میشود. در این قسمت از موزه تاریخ میتوانید اسناد و مدارک مختلفی را از نیرو‌های انقلابی گرجستان و همچنین موارد دیگری را که مربوط به این بازه از تاریخ این کشور میشوند، مشاهده کنید. در این قسمت از موزه حتی یک واگن قطار هم وجود دارد که در سال ۱۹۲۴، انقلابی های گرجستان در آن اعدام شده اند. 
موزه باستان شناسی وانی
موزه باستان شناسی شهر وانی در روی یک تپه واقع شده که در این منطقه، باستان شناسان اشیا و آیتم های باارزشی پیدا کرده اند و حال این منطقه، تبدیل به یک موزه شده است. اشیا طلایی، لوازم برنزی و موارد دیگر زیادی وجود دارند که در تور گرجستان خود میتوانید آنها را ببینید.

موزه Samtskhe-Javakheti در قلعه راباتی
موزه Samtskhe-Javakheti که در یک قلعه با نام راباتی واقع شده، برای داشتن تعداد زیادی سنگ نوشته که شامل متریال های علمی و فرهنگی زیادی میشوند، مشهور است. در این موزه همچنین نوشته های کاغذی بسیار قدیمی هم وجود دارند. در کل، بیش از ۲۵ هزار شی باارزش در این موزه نگهداری می‌شود که علاوه بر موارد فوق الذکر، شامل جواهرات و حتی مواردی مثل فرش نیز میشوند. 

موزه دادیانی در زوگدیدی
بدون شک یکی از بهترین موزه های کشور گرجستان، موزه دادیانی در زوگدیدی است که میتوانیم بگوییم بخش زیادی از تاریخ اروپا و گرجستان در آن نگهداری می‌شود. در این موزه بیش از ۴۵ هزار اشیا قدیمی نگهداری میشوند که برخی از آنها، متعلق به خانواده دادیانی بوده اند. 
از جمله مشهورترین اشیا موجود در این موزه میتوانیم به ماسک مرگ ناپلئون بناپارت یا لباسی که گفته میشود متعلق به مریم مقدس است، اشاره کرد. ماسک ناپلئون توسط شخصی به نام سالومه دیادینی به گرجستان منتقل شده که همسر آکیلی، برادرزاده ناپلئون، بوده است. 
اما کسی نمیداند که لباس متعلق به مریم مقدس چطور سر از این مکان درآورده است و داستانهای مختلفی در این مورد نقل میشوند که مشخص نیست کدام یک از آنها واقعا درست میباشد. البته در نظر داشته باشید که این لباس، هر سال در ماه آگوست در معرض دید عموم قرار میگیرد و در دیگر زمانها در یک قسمت ممنوعه نگهداری میشود. 
این موزه در کنار اشیا قیمتی، یک کتابخانه بزرگ هم دارد که مثلا شامل کتابهایی از مجموعه شخصی ناپلئون است. 
در صورتی که قصد سفر به گرجستان را دارید یا میخواهید از طریق تور گرجستان، تور لحظه آخری گرجستان یا به صورت شخصی در نوروز ۹۷ به گرجستان بروید، حتما در کنار تماشای دیگر جاذبه های گردشگری این کشور، نگاهی هم به موزه ها داشته باشید که بخشی از فرهنگ و تاریخ این کشور و همچنین دیگر کشور‌های جهان در آن‌ها نگهداری میشود. 

Komentar

Postingan populer dari blog ini

بهترین چیزهایی که در محله تاریخی ایوپ استانبول می­توان دید یا انجام داد

بهترین جاذبه های گردشگری امارات برای کمپینگ

ده تجربه بی نظیر اکوتوریستی در کوالالامپور