رستوران های کمتر شناخته شده تفلیس



در شهر تفلیس، رستورانهای مجلل و بزرگ کم نیستند. با این حال رستورانهایی هم وجود دارند که شاید به دلیل مکان شان یا هر دلیل دیگری، آنطور که باید شناخته شده نیستند ولی کیفیت بسیار بالایی دارند. در این مطلب نگاهی به این رستورانها داریم. رستورانهایی که در سفر به تور گرجستان بهتر است آنها را از دست ندهید.
رستوران گوملی
گوملی رستورانی است که در طبقه بالای هتل لوتا واقع شده و نمایی زیبا از شهر را میتوان از آن دید. کلمه گوملی در زبان گرجستانی به معنی اجاق گاز است و به همین دلیل هم در این رستوران، بیشتر غذا‌هایی موجود است که قابل طبخ روی اجاق هستند. حتی آشپزخانه این رستوران و اجاق بسیار بزرگ آن در معرض دید عموم هستند تا مشاهده کنید که غذایتان به چه صورت آماده میشود.

بینا ان ۳۷
بینا ان ۳۷ یکی از رستورانهای کمتر شناخته شده تفلیس است که در طبقه بالایی یک ساختمان مسکونی واقع شده است و به همین دلیل فضایی شبیه به یک خانه دارد و در آن، اکثرا غذا‌های خانگی موجود میباشند و البته نوشیدنیهای این رستوران هم بسیار معروف هستند.

رستوران سوفیا ملینکووا
این رستوران که معمولا با نام ملینکووا شناخته میشود، در وسط یک باغ کوچک واقع شده است و مخصوصا در فصلهایی مثل بهار و تابستان که هوا گرمتر است، مورد استقبال بیشتری قرار میگیرد. البته در فصلهای سرد هم این رستوران یک قسمت سرپوشیده دارد. فضای زیبای این باغ، جلوه خاصی به این رستوران بخشیده است و غذا‌های بسیار با‌کیفیتی هم در آن قابل سفارش هستند؛ غذا‌هایی مثل انواع ساندویچ، سوپ و حتی نوشیدنی هایی مثل لیموناد خانگی.

ازو
ازو در زبان محلی، به معنی باغ است و رستوران ازو هم دقیقا چنین محیطی دارد و فضای بسیار دنجی ارائه میکند. البته مشکل این رستوران کم بودن تعداد میز‌های آن است که باعث میشود در فصلهای بهار و تابستان، پیدا کردن میز خالی بسیار سخت باشد. از حیث غذا هم ازو فقط غذا‌های مخصوص گرجستان را ارائه میدهد که البته به دلیل تغییراتی که ازو روی آنها اعمال میکند، مزه خاصی دارند.
رستوران آکادمی لانگ
رستوران آکادمی لانگ که در خیابان روستاولی واقع شده است، به سبک قدیمی و سنتی طراحی شده است. با این حال منوی این رستوران بسیار کامل است و شامل انواع و اقسام غذا‌های بین اللملی، دسر‌ها و نوشیدنیها میشود. همچنین به جز محیط داخلی رستوران، یک فضای کوچک در بیرون رستوران هم قرار دارد که در صورت بودن میز خالی و تمایل، میتوانید غذایتان را آنجا هم میل بفرمایید.
کافه لیترا
کافه لیترا در حیاط خانه رایتر واقع شده است. خانه ای که ساخت آن به سال ۱۹۹۵ برمیگردد و امروزه رستوران کافه لیترا در حیاط آن، یکی از مجلل ترین رستورانهای تفلیس است که شما میتوانید در تور لحظه آخری خود به آن سر بزنید. این رستوران در اختیار یکی از مشهور‌ترین آشپز‌های زن تفلیس به نام تکونا گاچچیلادزه است که غذا‌هایش مزه بسیار خاص و متفاوتی دارند و طعمی که در این رستوران تجربه میکنید، بسیار متفاوت از سایر رستورانها خواهد بود.
فلور ۸
رستوران فلور ۸، در طبقه بالای یک ساختمان در نزدیکی میدان آزادی وقع شده است و به همین دلیل دید بسیار عالی از شهر تفلیس ارائه میدهد. همچنین شبها در این رستوران موسیقی زنده هم اجرا میشود و در منوی آن، میتوانید انواع غذا‌ها را سفارش بدهید. یک ویژگی خاص این رستوران ارائه سرویس تا ساعت ۳ نصف شب است.


Komentar

Postingan populer dari blog ini

بهترین چیزهایی که در محله تاریخی ایوپ استانبول می­توان دید یا انجام داد

بهترین جاذبه های گردشگری امارات برای کمپینگ

ده تجربه بی نظیر اکوتوریستی در کوالالامپور